Resepi Tart Coklat Viral Guna 5 Bahan Mudah Simple Rangup Paling Sedap

Resepi Tart Coklat Viral Guna 5 Bahan Mudah Simple Rangup Rapuh Paling Sedap.  Terjebak juga saya untuk buat tart telur yang mudah dan sedap ini. Tapi saya tak buat biskut tart gulung. Saya buat kuih tart simple sahaja guna 5 bahan. Coklat saya guna beryl's sebab coklat ni yang tengah ada dekat rumah. Daripada membazir camtu aja, baiklah kita guna. Kalau nak gantikan coklat dengan nutella boleh sahaja. Biasa saya akan buat kuih tart ni menjelang hari raya je. Jom saya kongsikan resepi tart coklat mudah 5 bahan :

Tart Coklat Resepi
Resepi Tart Coklat Mudah


Resepi Tart Coklat 5 Bahan Viral Mudah Sedap Simple Ringkas

Resepi Tart Telur Rangup
Tart Coklat Resepi


Bahan untuk resepi tart telur rangup ;

  1. 250 gram butter (jangan yang keras, biar yang lembik)
  2. 1 sudu besar minyak sapi
  3. 1 biji telur
  4. 1 kilogram tepung gandum (jangan pakai semua, kena tengok adunan dulu ya)
  5. 2 sudu besar almond powder (serbuk almond)


Cara Buat Tart Coklat

Cara Buat Tart Coklat
Resepi Tart Coklat Viral


Cara membuat tart coklat :

  1. Camprkan butter dan minyak sapi. Kacau sampai tak berketul dan sebati.
  2. Masukkan telur dan kacau lagi.
  3. Bila dah sebati, masukkan tepung secara sedikit demi sedikit sehingga menjadi doh
  4. Masukkan serbuk almond secara selang seli dengan tepung ya.
  5. Adunan jangan lembik serta jangan keras sangat. Agak-agak tak melekat pada tangan dan tak berderai kira jadi lah tu.
  6. Cetak adunan guna acuan ( saya guna acuan tart bunga )

Cara Membuat Tart Nutella
Resepi Tart Telur Coklat


Step akhir, bakar sekejap dalam sepuluh minit pada suhu 180. Keluarkan dan paipkan coklat bery's coin.
( Coklat akan jadi kental sendiri bila kita bakar nanti ). Sambung bakar sehingga kuih tart garing. Siap untuk dihidangkan atau untuk disimpan dalam bekas kedap udara. Cara buat tart coklat mudah je kan, selamat mencuba semua. Salam.

> Resepi Tart Cadbury 3 Bahan Viral Mudah Sedap Simple

No comments:

Post a Comment

×