Cara Bersihkan Brokoli Yang Betul Untuk Basmi Serangga Halus Dalam Brokoli. Saya ingin kongsikan kepada kawan- kawan semua tentang bagaimana kaedah cuci sayur brokoli dengan betul bagi bunuh serangga halus yang terdapat di dalamnya. Memang banyak, geli saya tengok. Ulat brokoli tu pun masih hidup. Tengok gambar kat kawasan yang saya buat bulatan. Bayangkan kita selalu bagi baby yang baru nak makan solid food dengan pure brokoli, kalau tak buat camni rupanya brokoli masih tidak bersih.


Cara Bersihkan Brokoli Yang Betul Bunuh Serangga Halus
Cara Bersihkan Brokoli Dengan Betul Matikan Serangga Halus


Cara Cuci Brokoli Dengan Betul Buang Serangga Ulat Halus

Biasa saya bersihkan sayur brokoli dengan rendam bersama air garam sahaja. Semalam, saya ada tengok satu rancangan masakan cina. Chef dalam rancangan tersebut ajar maca mana nak cuci broccoli dengan betul.

Cara Basuh Brokoli  Yang Betul Matikan Ulat Serangga Halus

Caranya mudah sahaja tetapi saya yang lambat tahu dan silap langkah selama ini iatu dengan :

1. Rendam broccoli dalam air yang bercampur cuka

Masa rendam brokoli nanti, anda boleh lihat sendiri serangga-ulat halus yang masih hidup dalam brakoli keluar. Jadi, kaum-kaum ibu jangan amalkan tips bersihkan brakoli ini demi kelangsungan hidup anak-anak kita. Selamat beramal.