Resepi Biskut Y Sukatan Cawan Sedap Mudah Simple. Ini dia satu lagi resepi biskut raya sukatan cawan yang sedap. Dari kecil sampai sudah berumur saya biskut y menjadi kegemaran saya. Jom saya kongsikan resepi biskut y  gebu dan lembut untuk rujukan kawan-kawan semua.

Resepi Biskut Y Sedap Sukatan Cawan
Resepi Biskut Y Sukatan Cawan

Resepi Biskut Y Sedap Sukatan Cawan Ringkas Senang

Bahan untuk resepi biskut y mudah :

  1. Lima cawan tepung gandum
  2. 250 gram Buttercup
  3. Satu cawan gula pasir
  4. Sedikit colour ball ( rujuk gambar dibawah kepada yang belum kenal colour ball )
Colour ball



Cara Buat Biskut Y

Cara cara membuat biskut y :
  1. Gaul semua ( tak perlu putar, tak perlu taruk air ) kecuali colour ball
  2. Dah jadi serbuk roti, baru masukkan colour ball
  3.  Tekan dalam acuan Y

Akhir sekali bakar pada suhu 170 selama 20 minit atau bergantung kepada oven masing-masing. Apabila sudah siap bakar biskut y akan lekang sendiri. Satu lagi, tepung saya tidak goreng tapi saya tambah emplex. Cara nak buat biskut y mudah je kan, selamat mencuba.