Resepi Kastard Durian Sedap Mudah Simple Senang Ringkas. Semalam saya ada post resepi pau kukus gebu dan lembut tapi belum tidak sempat untuk kongsikan tentang resepi inti castard durian yang saya letak dalam pau tersebut. Jadi alang-alang ada masa terluang ni, saya kongsikan kepada kawan-kawan cara nak buat kastard durian :

Resepi Inti Kastard Durian
Resepi Kastard Durian Sedap

Resepi Inti Kastard Durian Mudah Sedap Simple Ringkas Senang

Bahan untuk inti kastard durian simple :

  1. Dua cawan durian
  2. Setengah cawan tepung kastard
  3. Setengah cawan tepung gandum
  4. Satu cawan gula ( boleh kurangkan tau lebihkan ikut selera )
  5. Tiga cawan santan
  6. Garam secukup rasa
  7. Satu helai daun pandan simpul
Cara Buat Kastard Durian

Cara cara membuat inti kastard durian :


  1. Campur semua bahan diatas
  2. Kacau atas api sederhana sampai pekat melekat.
  3. Kemudian, sejukkan.


Siap. Sekarang dah boleh letak dalam kuih pau yang anda buat. Selain inti custard durian, kawan-kawan juga boleh letak inti kelapa gula merah atau inti kacang. Biasa kalau inti kacang merah saya beli siap-siap dekat kedai kek manakala kalau inti kelapa merah saya akan buat secara homemadei. Cara nak buat inti kelapa gula merah boleh tengok dekat bawah ya. Selamat mencuba.

Resepi Inti Kelapa Gula Merah Simple Sedap Mudah