Cara Buat Ampaian Penyidai Baju Tuala Sejadah Dari Paip PVC DIY Mudah Murah Jimat.  Salam semua, hari ini saya ingin kongsikan diy paip pvc kam anak beranak untuk buat rak tuala mandi di bilik anak. Mula mula ingatkan nak beli yang kayu, sekali tengok harga kat kedai rak simple camni sampai lima puluh ringgit. Terus berubah hati dan ajak anak pergi hardware untuk beli peralatan untuk buat ampaian baju sendiri. Kos yang saya keluarkan tak sampai pun dua puluh ringgit tau. Al maklum zaman sekarang tengah gawat jadi kita kenalah bijak dalam berbelanja kan.  Ada yang nak cuba buat penyidai baju macam saya ni tak ? Saya selitkan sekali tutorial cara buat ampaian baju yang mudah dan murah :

Cara Buat Ampaian Baju
Ampaian Baju DIY


Cara Buat Penyidai Baju Dari PVC Mudah Jimat DIY

Cara buat rak baju dari paip pvc :

Barang-barang untuk buat rak baju dari paip pvc ni tak banyak mana pun. .Antara bahan- bahannya adalah :

1. PVC pipe 15mm x 10 batang (30 inch)
2. PVC pipe 15mm x 16 batang (2 inch)
3. 90' elbow 15mm x 8 pcs
4. Tee juction 15mm x 12 pcs
5. Gam PVC
6. Pemotong PVC ( Saya beli gergaji biru RM2 jE )


Cara Buat Ampaian Baju Murah

Cara membuat ampaian baju dari pvc :

Bila semua barang untuk buat ampaian dah ada, jom kita pasang pula.  Nak memasangnya sangatlah mudah, boleh ikut step by step gambar yang saya sediakan dekat bawah.



Cara Buat Penyidai Baju Dari Paip PVC
Penyidai Baju DIY


Ampaian Baju PVC
Ampaian Baju Murah


CARA-MEMBUAT-AMPAIAN-BAJU
Cara Buat Ampaian Baju


Cara Membuat Penyidai Baju
Cara Buat Penyidai Baju
Cara Buat Rak Baju
Cara Buat Rak Baju


Rak Baju Murah
Rak Baju DIY

Sekarang, siap. Dah boleh nak gantung baju ke tuala mandi ke, sejadah ke. Ikut suka hati. Cara buat ampaian baju dari paip pvc mudah je kan, selamat mencuba semua. Salam.

> Cara Baiki Pam Jamban Rosak