Resepi Kek Coklat Kukus Noxxa Sukatan Cawan Lembab Gebu Moist Mudah Dan Sedap Viral. Salam semua. Tadi tekak saya  tetiba rasa teringin nak makan kuih kek coklat viral dan berhantu serta kerap lalu lalang di laman sosial milik saya. Jadi lepas tonton rancangan nona di tv3, saya terus tanpa segan silu untuk ambil inisiatif sendiri menyiapkan kek coklat periuk noxxa pressure cooker. Cuma saya ubah sedikit bahan mengikut selera saya. Syukur alhamdulillah menjadi dengan sedap nya. Tak sia-sia minit masa yang digunakan. Ada yang nak tau cara buat kek coklat kukus noxxa tak ? Jom tengok resepi kek coklat kukus sukatan cawan guna noxxa :

Kek Coklat Noxxa 15 Minit
Resepi Kek Coklat Noxxa Moist



Resepi Kek Coklat  Moist Noxxa Sukatan Cawan Mudah Sedap Moist Dan Gebu

Bahan untu resepi kek coklat noxxa gebu :


Kek Coklat Kukus Noxxa Moist Sukatan Cawan
Resepi Kek Coklat Kukus Noxxa Moist Sukatan Cawan


Bahan A


  1. Dua cawan serbuk koko
  2. Dua cawan gula
  3. Dua cawan susu cair
  4. Satu cawan susu pekat
  5. Dua cawan minyak

Bahan B : Ayak


  1. Satu setengah cawan tepung gandum
  2. Satu sudu teh soda
  3. Satu sudu teh baking powder

> Resepi Kek Pisang Noxxa Sukatan Cawan


Kek Coklat Noxxa Resepi Mudah
Kek Coklat Noxxa Resepi Sukatan Cawan



Cara Buat Kek Coklat Noxxa

Kek Coklat Lembab Noxxa Sukatan Cawan
Resepi Kek Coklat Lembab Noxxa Sukatan Cawan


Cara membuat kek coklat noxxa ;


  1. Mix semua sekali bahan A dan pukul sampai sebati
  2. Kemudian masukkan bahan ayak.
  3. Kacau sebati.
Kek Coklat Moist Noxxa Resepi
Kek Coklat Moist Noxxa


Step akhir, steam 40 minit. Steam kering ja. Saya letak terus dalam inner pot. Cara buat kek coklat guna periuk noxxa mudah je kan, selamat mencuba semua. Jika panjang umur kita jumpa lagi. Salam.

> Resepi Kek Marble Noxxa Sukatan Cawan