Cara Membaiki Mesin Jahit Industri Juki Singer Roda Tak Boleh Bergerak Tidak Jalan Bisa Putar Rusak DIY Sendiri. Pernah tak ketika kita sedang sedap sedap menjahit tempahan pelanggan menggunakan mesin jahit industri tetiba mesen jahit terhenti akibat roda mesin jahit tak bergerak atau masa mula on nak jahit rasa macam berat sangat nak pusing roda bagi jatuh kan jarum  Kalau pernah, jom saya nak kongsikan cara repair mesin jahit tidak boleh bergerak atau berat :

Cara Baiki Mesin Jahit Rosak
Cara Baiki Mesin Jahit Industri Tak Bergerak


Cara Baiki Mesin Jahit Tidak Bergerak

Bahan untuk cara baiki mesin jahit rosak :

Cara Memperbaiki Mesin Jahit Tak Bisa Jalan
Cara Memperbaiki Mesin Jahit Tak Jalan



  1. Skrew Driver
  2. Handphone ( jika perlu )


> Kelas Jahitan Percuma Online PJJ

Cara Memperbaiki Mesin Jahit Tidak Jalan

Cara memperbaiki mesin jahit tidak putar :




1. Langkah pertama adalah tutup suis mesin jahit tersebut terlebih dahulu.

2. Kemudian, buka skru yang terdapat pada roda dan tarik roda keluar. Untuk lebih berhati-hati, sebelum tarik roda keluar dari sarangnya disarankan untuk ambil gambar atau video. Ini adalah  bagi memastikan kita ingat dengan baik akan kedudukan skru kecil leper yang ada pada roda tersebut serta mengelakkan kesilapan yang berlaku apabila kita hendak memasangnya kembali.

> Cara Lajukan Kipas Syiling Di Rumah





3. Bila sudah tarik. Kita akan dapat lihat benang serta habuk yang melekat pada mesin jahit kita yang rosak itu. Inilah punca mesin jahit tidak boleh bergerak.

4. So, apa yang perlu kita buat adalah buangkan semua benang dan habuk sampai bersih.

Cara Membaiki Mesin Jahit Sendiri
Cara Baiki Mesin Jahit Sendiri


Step akhir, pasang semual roda seperti mana kaedah yang kita buka tadi. Sekarang hidupkan suis dan mesin jahit sudah dapat ber fungsi seperti biasa. Tak perlu nak panggil tukang baiki mesin jahit atau hantar ke kedai baiki mesin jahit. Kos upah pun tak melayang. Inilah untungnya bila kita pandai diy mesin jahit rosak sendiri di rumah. Okeylah, cara memperbaiki mesin jahit tidak bisa jalan mudah je kan, selamat mencuba semua. Salam dan jumpa lagi di lain hari.