Resepi Bandung Soda Laici Balang Pasar Malam Bazar Ramadan Johor Bahru Pekat. Air balang viral bagi tahun ini dan menjadi salah satu menu minuman yang paling di gemari oleh anak anak dan suami. untuk dijadikan penghilang dahaga selepas seharian menjalani ibadah puasa. Kadang kadang di hari biasa pun ada juga permintaan namun itu semua terserah kepada daya ingatan saya ketika berkunjung ke pasaraya berdekatan. Kalau ingatan saya baik maka saya beli lah bahan-bahannya da kalau lupa nasib lah. Resepi air bandung soda johor original ini saya dapat dari seorang kenalan yang merupakan anak jati segamat tau. Dah bertahun tahun guna resipi yang dia bagi ini. Maklum balas dari keluarga pun positif sahaja sehingga kini. Ada yang nak tau tak cara nak buat bandung soda johor ? Jom saya kongsikan resepi bandung soda johor asli : 


Bandung Soda Resepi
Resepi Bandung Soda Sedap



Resepi Air Sirap Bandung Soda Sedap

Bahan untuk resepi air sirap laici soda :


Resepi Air Bandung Soda Sedap
Resepi Air Bandung Soda Viral

Sirap Bandung Soda Resepi
Bandung Soda Resepi



  1. Kordial sirap
  2. Satu tin susu cair
  3. Ais krim soda
  4. Air sejuk
  5. Air batu
  6. Laici ( optional )
  7. Cincau ( optional )

> Resepi Air Balang Lemon Pudina
> Resepi Air Tembikai Laici Sedap

Resepi Air Bandung Sirap Laici Viral
Resepi Air Bandung Sirap Laici Sedap

Cara Buat Bandung Soda

Cara membuat bandung soda :


  1. Tuang sirap sukatan agak agak sendiri je tau.
  2. Buka dan tuang satu tin susu cair
  3. Tambahkan air sejuk
  4. Kacau kacau hingga sebati
  5. Tengok warna jika kelihatan pucat sila tambah sirap sikit lagi
  6. Kemudian, masukkan ais krim soda secukup rasa. ( jangan masukkan soda dulu sebelum susu sebab nanti susu akan menjadi berketul )

Step akhir, tuang ke dalam gelas yang telah berisi air batu. Sekarang siap sedia untuk di hirup bersama ahli keluarga mahupun bersama para tetamu yang bertandang ke rumah. Cara buat air bandung soda mudah je kan, selamat mencuba semua. Salam dan semoga kita berjumpa lagi di lain kali.

> Resepi Air Aroikah Sedap