Resepi Gulai Daging Terengganu Cap Bunga RosCara Buat Masak Mudah Dan Sedap.  Salam semua. Masak apa untuk makan tengahari ya ? Selalu saya sediakan kari daging sebab ramai berselera mamak dalam rumah. Tapi kali ini saya tukar selera sikit masak gulai daging versi terengganu yang sudah tentu tentu sekali ori dari negeri pantai timur tersebut. Saya dapat resipi gulai daging terengganu daripada seorang kenalan di sana. Dia bagitahu yang dia pun belajar dari mak mertua dia. Mungkin lain orang, lain cara memasak nya. Apa apa pun syukur menjadi dengan jayanya.  Nampak suami dan anak anak pun menambah dua tiga pinggan sorang. Sekejap sahaja sudah habis satu periuk. Jika ada masa dapatlah saya membuat nya sekali lagi esok lusa. Ada yang nak tau cara masak gulai daging terengganu yang simple dan sedap ? Jom tengok resepi gulai daging terengganu ori dekat bawah :

Resepi Gulai Daging Terengganu Cap Bunga Ros
Gulai Daging Nasi Minyak Terengganu Resepi


Resepi Gulai Daging Terengganu Original

Resepi Gulai Daging terengganu Sedap :

Rempah Gulai Daging Nasi Minyak Terengganu


Cara Masak Gulai Daging Terengganu Cap Bunga Rose

> Resepi Sotong Celup Tepung Rangup Dan Viral

Ini cara masak gulai daging nasi minyak Terengganu.

Perapkan dahulu daging bersama bawang goreng, tomato puri, susu cair, dan rempah gulai cap bunga ros ( kalau tiada, boleh gantikan dengan rempah kurma campur dengan rempah kerutuk adabi- ratio 2 :1 )

Kemudian boleh tumis rempah empat beradik, dan masukkan je daging marinated tersebut ke dalam periuk. 

Masukkan pula kentang yang telah siap di potong.

Kacau sikit dan masak lah hingga daging empuk.
Sekarang siap sedia untuk dihidangkan atas meja makan bagi santapan ahli keluarga ataupun kepada para tetamu yang datang ke rumah bersama acar timun. Cara masak gulai daging nasi minyak terengganu mudah je kan, selamat mencuba semua. Jumpa lagi di lain hari. Semoga berjaya dan salam.

> Resepi Gulai Ayam Terengganu Simple Dan Sedap